1maj

Idag är det första maj. Jag förknippar första maj med demonstrationer. Och det var precis de jag och min syster gjorde idag. Vid fyra var det samling på järntorget för partiet FI, feministiskt initiativ. Jag som feminist och röd, såg det som en självklarhet, att stå upp för mina systrar! Vi gick och skrek olika ramsor och såg hur folk var väldigt intresserade och engagerade. Dock är det väldigt många i min omgivning som inte förstår sig på feminister (?) och jag kan verkligen inte förstå det svåra i det. För mig är feminism en balans mellan män och kvinnor, kämpa för kvinnors rättigheter i samhället, olika kön-lika lön, att man inte ska behöva dra paralleller mellan kvinnor och män, vad som är manligt och kvinnligt. Jag tycker feminism är en självklarhet, för både män och kvinnor. Jämställdheten kan aldrig gå för långt.


Kommentarer

Skriv:

Vad heter du:
Lägga i minnet?

Din mejl: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad ville du?:

Trackback