Att stå upp för sig själv del 1.

Någonting som jag tycker är väldigt viktigt är att man står upp för sig själv om någon behandlar en dåligt. "The bitches needs to be slaped" som det klassiska(...) ordspråket... säger..

Jag minns en gång när vi hade någon form av jage på gymnastiktimman i tredje klass. Vi sprang runt länge, länge och jag som hade min tjockhetspik någon gång under denna tiden blev väldigt trött. Jag gjorde det enda rätta, dvs ställde mig lite i skymundan för att andas ut och samla ny energi. Då kommer en kille från min klass fram till mig och ba "du springer konstigt.......". Hahaha minns detta så himla väl eftersom att jag tittade skeptiskt på honom och svarade mycket självsäkert och kaxigt "jaha? men det viktigaste är ju att det går fort ;-)" och sen sprang jag därifrån i en hastighet som jag då upplevde var i världsklass. Jag kollade inte bak på honom då men jag föreställde mig att han nästan rubbades av den vindpust som uppstod pga min oerhörda hastighet och att han nu stod förvånad och förundrad över min kapasitet och att han aldrig någonsin skulle våga kaxa med mig igen....och det gjorde han ju faktiskt aldrig heller.. 

...Men när jag tänker tillbaka på denna situation idag så inser jag ju att jag inte sprang i någon speciellt hög hastighet eftersom att jag var någe jävulskt med korvtjock och plufsig. Och det som fick honom att aldrig mer kaxa with tha fat kid again var att jag stod upp för mig själv och var så jävla rock än roll. 




 
Sweet n' sour med väldefinerade ögonbryn osv
 

Kommentarer

Skriv:

Vad heter du:
Lägga i minnet?

Din mejl: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad ville du?:

Trackback